ערב בבריכה סודות של בוקר סימני חיים שיעור בוקר יום חלום
 
  פורטל הצילום בפייסבוק פורטל הצילום בפייסבוק  שאלות נפוצות חוקי הפורום  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חיפוש בפורום  לוח שנה   הרשמה הרשמה  התחברות התחברות

סוף סוף אני מגיע ליעד

הודעות ואוף טופיק

תשובות לשאלות נפוצות

צילום - אמנות של הטבע

צילום - אמנות ועיבוד תמונה

תמונת החודש

הנושא השבועי

הפורום הקלאסי

סיפור מצולם

פורום טכני לצילום ומחשוב

צלם תורן

ניתוח, דיון, כותרת וחיבורים

לוחות

  - פורום ציוד למסירה

אתרי צילום ואתרי צלמים

עמותת אמני הצילום ראשון לציון

מועדון הצילום רחובות

נושאסוף סוף אני מגיע ליעד

Share |
 שליחת תגובה שליחת תגובה
כותב
shuki cheled הצגה מלאה
Master
Master
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 17 בפברואר 2010
מיקום / ישוב: מעש
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 7580
קישור ישיר לתגובה זו נשלח בתאריך: 11 באפריל 2018 שעה 15:20
אהבתי
להגדלה
Model: NIKON D500 Exposure Time: 1/1600sec F Number: 5.6 Max Aperture Value: 5 Focal Length: 200mm Exposure Program: Aperture priority Exposure Bias Value: -0.6666667 ISO Speed Ratings: 800 Metering Mode: Center Weighted Average White Balance: Auto white balance Flash: Flash did not fire Focal Length In 35mm Film: 300 Date Taken: 2018:02:15 22:20:31 Color Space: 65535
חזרה לתחילת העמוד
HannahS הצגה מלאה
Master
Master
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 16 ביוני 2012
מיקום / ישוב: תל-אביב
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 11002
קישור ישיר לתגובה זו נשלח בתאריך: 11 באפריל 2018 שעה 15:54
פשוט נפלא. הזוית, הטפרים המפחידים,
הצבעוניות ומעל לכל-טיפות הגשם.
חנה
חזרה לתחילת העמוד
TED הצגה מלאה
Admin Group
Admin Group
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 25 ביולי 2005
מיקום / ישוב: אזור ירושלים
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 39633
קישור ישיר לתגובה זו נשלח בתאריך: 11 באפריל 2018 שעה 18:47
מטורף!
תפיסה מדהימה. בצילומי טבע המושג קומפוזיציה צולל לנבכי התהומות כי זה קשה עד בלתי אפשרי. יודע מי שניסה.
אבל - ראיתי בעבר הערות על קומפוזיציה. כיצד ניתן לייצר קומפוזיציה בתנאי טבע?

אל תתעדו רק מציאות עם המצלמה - תיצרו אותה!
מצלם טבע, בעלי חיים, נוף, אנשים, רחוב ועירום נשי.
חזרה לתחילת העמוד
ASHERS הצגה מלאה
Master
Master
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 08 במאי 2006
מיקום / ישוב: עמק חפר
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 20825
קישור ישיר לתגובה זו נשלח בתאריך: 11 באפריל 2018 שעה 22:51
תפיסה מוצלחת של הרגע המכריע ,
הפיקה עוד צילום משובח מגן העדן .
אשר
חזרה לתחילת העמוד
snow הצגה מלאה
Expert
Expert
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 23 ביולי 2005
מיקום / ישוב: ראשון לציון
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2621
קישור ישיר לתגובה זו נשלח בתאריך: 12 באפריל 2018 שעה 12:03
נשלח במקור על ידי TED


אבל - ראיתי בעבר הערות על קומפוזיציה. כיצד ניתן לייצר קומפוזיציה בתנאי טבע?

׳תנאי טבע׳ הוא מושג כללי (בתחום זה יש מספר לא מבוטל של סיטואציות). מעבר לכך, יש חשיבות רבה (מאוד) להגדרת יעד התמונות, שכן יש הבדל תהומי בין תמונות מלאות (תמונות אמיתיות) לבין צילומים מוקטנים המיועדים לרשת (צילומים וירטואליים).
באופן אישי ובצילום, שאיפתי להגיע לפריים מלא או קרוב אליו ככל שניתן, לכן אני מנסה ליצור קומפוזיציה כבר במהלך הצילום (חוסכת קרופים מיותרים). לשם כך אני נוהג להשתמש בכל נקודות הפוקוס במצלמה, כאשר הציוד בו אני משתמש (מצלמה ועדשה מקצועיים) מאפשר לי לפעול כך. בצילומים סטטיים ובצילומים בהם בעלי החיים או הציפורים גדולים ונעים יחסית באיטיות, עדיין מצליח לצלם באופן זה עם דגש על יכולות גבוהות של הציוד ושליטה עליו מבלי להסיר את העין מהעינית (עם ציוד פחות מקצועי, או מתאים פחות, חבל על הזמן).
בסיטואציות מהירות ואובייקטים קטנים, כמעט בלתי אפשרי ליצור קומפוזיציה במהלך הצילום (למעט ציפורים הנבלמות באמצעות הרוח) ובמצבים הללו אני יורד משאיפתי לצלם פריים מלא ומיצירת קומפוזיציה במהלך הצילום, מתרכז בהכנסת האובייקט לפריים ומיקודו בעוד שאת הקומפוציה אני קובע במחשב ובאמצעות קרופ.
צלם טבע אשר אינו כבול למגבלות ה׳פריים המלא׳ שציינתי ומייעד את צילומיו לרשת (לא בכדי אני מציין צילום ולא תמונה), חייו קלים בהרבה, גם עם ציוד פחות מקצועי, שכן סוגיית הקומפוזיציה במהלך הצילום כלל אינה מהווה שיקול עבורו משום שהוא ׳יוצר׳ אותה במחשב ובאמצעות קרופ, ובדומה לצילום שלפנינו.
בצילום זה, נראה שהאובייקט לא נתפס במרכז הפריים ויש לכך ביטוי בקומפוזיציה הסופית והלא מאוזנת (משמאל ובניגוד לכיוון המבט).
יש גם מספר טכניקות לצילום ציפורים במעוף מבלי להתמקד עליהן והמוכרת יותר- כאשר יודעים היכן הציפור עשויה לנחות וממתינים לה שם עם נקודת הפוקוס. במצבים הללו כאמור אין צורך למקד את נקודת הפוקוס על הציפור אלא רק להמתין לנחיתתה ולשחרור צרור תמונות ברגע ההגעה והנחיתה. במצב זה ככל שהאובייקט קרוב יותר לנקודת הנחיתה (המפוקסת), הוא יותר בפוקוס.
בסיטואציות הללו לחיישני קרופ יש יתרון גדול וככל שהחיישן קטן יותר, כך עומק השדה עמוק יותר (ביחס לפריים מלא) ומאפשר תפיסת חלק גדול יותר מהאובייקט בפוקוס.

איציק
חזרה לתחילת העמוד
Ashel הצגה מלאה
Moderator Group
Moderator Group
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 18 במרץ 2009
מיקום / ישוב: מגל
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 21764
קישור ישיר לתגובה זו נשלח בתאריך: 13 באפריל 2018 שעה 11:51
דב.ש   
_____________________________________

חזרה לתחילת העמוד
fred הצגה מלאה
Master
Master
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 12 ביוני 2006
מיקום / ישוב: מודיעין
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 15571
קישור ישיר לתגובה זו נשלח בתאריך: 13 באפריל 2018 שעה 12:39
נשלח במקור על ידי ASHERS

תפיסה מוצלחת של הרגע המכריע ,
הפיקה עוד צילום משובח מגן העדן .

1+
בברכה פרדי.

כשאתה מתבונן במשהו שהוא בין אומנות לאמנות, במשהו בין דמיון למציאות,במשהו בין אמת לשקר,במשהו שנמצא על ציר זמן שבין חלקיק של שניה לנצח - סימן שאתה מתבונן בתצלום. (פרדי)


חזרה לתחילת העמוד
 שליחת תגובה שליחת תגובה

קפיצה לפורום
הרשאות פורום הצגה מלאה

Copyright © Dr. Joseph Kramer. All rights reserved © כל הזכויות שמורות ליוסי קרמר
פורטל הצילום של טד בפייסבוק פורטל הצילום של טד בפייסבוק