מתחנן ימין משה 3 לפקדה - יוון, מעובד סירה בודדת סוער
מאמרים - מאמרים כתבות והגיגים בנושאים שונים מעולם הצילום
ישנם 829 מאמרים ב 7 נושאים
» דו"חות ומבחנים לציוד » פרטים
דו"חות ומבחנים לציוד
נוספה: 1/4/2006
גרסה להדפסה
Share |
עדשת ניקון 18-200 AFS VR - מסקנות ממבחן השטח צפיות: 6000

לנסיעה האחרונה שלי לקחתי את העדשה הנ"ל - ורוב הזמן היא ישבה על המצלמה (D200). יחד איתה לקחתי את ה 12-24 שעלתה מעט על המצלמה ואת ה 35/2 (בשביל הצמצם הפתוח) שבקושי עלתה על המצלמה.
הצילומים התחלקו בין צילומי לילה וצילומי יום, ובכל סוג צריך הייתי לכוון את המצלמה באופן שונה.
מסקנה ראשונה - ה 18-200 מתאימה ל 99% מהשימושים הנדרשים בנסיעה ארוכה. המצב הרחב שלה מספיק רחב לרוב הדרישות ומצב הטלה שלה, די והותר בו.
כדי להיות על הצד הבטוח מצד הטלה, לקחתי איתי גם מכפל קנקו
X1.4 שעובד עם העדשה הזו, ורק פעם אחת הרכבתי אותו. תוספת אורך המוקד היתה די משמעותית, אבל לא חיונית, לפחות לא בנסיעה הזו.

רוב הזמן צילמתי בה בצמצם פתוח לרווחה (נדרש מקצה שיפורים לפעם הבאה), ולבד משמץ של CA בפינות במצב הרחב זוית - כאשר הגיע אור עז בשוליים, אין תלונות.
התלונה העיקרית שיש לי ממבחן השטח שלה היא דווקא במצב הטלה. בצמצם פתוח לרווחה העדשה חדה כמו ג'ילט, אבל בצילום שמיים או משהו אחר אחיד (מפל למשל) שממלא את הפריים מקצה לקצה, שמץ הוינטינג שיש לה בצמצם פתוח לרווחה די מטריד.
לא הבחנתי בזה בשעת הצילום אבל כשמגיעים למחשב, ויש להבהיר/להכהות קצת את התמונה - הוינטינג הקליל הופך להיות פחות קליל. הוא אמנם פחות מזה שיש בעדשת הקיט של ה
D70, אבל הואיל ואני לא מכיר את הצרה הזו משאר העדשות שלי, לא אהבתי את זה.
נכון, יש פלאגינים לפוטושופ שמעיפים את זה בקלות ואם סוגרים צמצם ל 8 הוא פרקטית נעלם, אבל בתמונות שחזרתי איתן, הוא ישנו כי ברוב המקרים לא סגרתי צמצם.
למדתי גם שה
D200 רגישה מאוד לאור שחודר מהעינית ומטעה את מד האור, ואם לא נזהרים - מקבלים אנדר לא חביב בצילום. אם יש אנדר אז מבהירים והופה - הוינטינג צץ לו.
בצילומים שאין בהם משטח אחיד - כמו סנפים של רחוב, צילומי טבע של ציפורים, פרפרים וכ"ו - הוא לא מובחן כלל.
העדשה מפקסת מהר מאוד (
AFS), וחוץ מפעם אחת שהיתה באשמתי - לא קיבלתי תמונה מפוספסת. היא מנגנת בהרמוניה עם ה D200 - ולא לחינם הן מוצעות כקיט.
בנסיעות הקודמות שלי לקחתי איתי את ה 17-55, 80-400 את ה 12-24 ואת ה 35/2 שהיתה מאוד שימושית. עקב אזהרות רבות שקיבלתי מגניבות בדרום אמריקה ועקב הנסיון המר שלי מברצלונה - החלטתי לקחת מצלמה ודה-פאקטו עדשה אחת שתעבוד רוב הזמן. הנסיעה אף היא היתה ארוכה, ומשקל של שתי העדשות הכבדות היה מכביד עלי יותר מדי.
בעבר הקצת יותר רחוק - במקום ה 17-55 הייתי לוקח את ה 24-120 מהדור הראשון, והייתי מרוצה ממנה. בנסיעה זו, ה 24-120
AFS VR מהדור החדש ישבה לה על ה D70S של חנה כעדשה יחידה, והפיקה מרגליות חדות ביותר בלי וינטינג ובלי CA
.
בליל הקרנבל עבדה רק ה
18-200. לבד ממספר מועט של פעמים שהפוקוס פתאום נתקע ורק כיבוי והדלקה היו מחזירים את המערכת לחיים, העדשה עבדה מצויין - ותיקתקה קרוב ל 1000 קליקים באותו לילה. בשאר הנסיעה זה לא קרה לי - ואני חושב שיתכן והבעיה נבעה מעודף פרטים בשדה הראייה במרחקים שונים שהוציא את המערכת מאיפוס.
ה
VR II שלה עבד מצויין. יש לי צילומים סבירים בחדותם באורך מוקד של 200 מ"מ ומהירות חשיפה של קרוב לשנייה (!). מצב ה ACTIVE של ה VR אפשר לי לצלם מחלון של מטוס או רכב נוסע ולקבל תמונות כאילו הייתי נייח עם חצובה.
זה אחד הפרמטרים המצוינים שלה, אבל יש לזכור כי ה
VR מייצב רק את הרעידות של היד, לא את תנועת הנושא. בשביל זה צריך עדשה רחבת צמצם או לטפס באיזו לענני השלג.
לו הייתי חוזר על הנסיעה הזו בדיוק - הייתי לוקח שוב את הציוד הזה רק ללא המכפל וללא ה 35/2. לו הייתי מכיר יותר את המסלול ובטוח יותר עם הציוד - העדשה האופטימלית לצילום בקרנבל היא ה 70-200
או ה 85/1.4 או ה 135 /2 בגלל הצמצם הגדול שהיה מאפשר מהירות חשיפה גבוהה באיזו בינוני. אפילו ה 50/1.4 היתה עושה עבודה טובה.
צילמתי בלילה בעיקר באיזו שנע בין 400-1000
תלוי במצב התאורה.
בקרנבל צילמתי בין 400-800 ובלילות הסוסים והטנגו עליתי ל 1000-3200. באיזו 3200 צילמתי מעט, בעיקר בש"ל עם תוצאות נהדרות (ה
D200 מאפשרת צילום ש"ל והתוצאות כמו פילם משובח). באיזו 1000-1600 בתאורה מספקת התוצאות טובות ומאוד משביעות רצון.
העדשה מאפשרת כמעט מאקרו עם בוקה נאה, ופורטרטים בגוונים מושלמים בלי כל בעיה, כפי שנראה בדוגמאות הבאות:

Model: NIKON D200 Exposure Time: 1/125sec F Number: 7.1 Max Aperture Value: 5 Focal Length: 200mm Exposure Program: Aperture priority Exposure Bias Value: 0 ISO Speed Ratings: 200 Metering Mode: Center Weighted Average White Balance: Auto white balance Flash: Flash did not fire Focal Length In 35mm Film: 300 Date Taken: 2006:03:13 20:32:41 Color Space: 65535

Model: NIKON D200 Exposure Time: 1/40sec F Number: 7.1 Max Aperture Value: 5 Focal Length: 200mm Exposure Program: Aperture priority Exposure Bias Value: 0 ISO Speed Ratings: 200 Metering Mode: Center Weighted Average White Balance: Auto white balance Flash: Flash did not fire Focal Length In 35mm Film: 300 Date Taken: 2006:03:13 20:15:05 Color Space: 65535

Model: NIKON D200 Exposure Time: 1/800sec F Number: 5.6 Max Aperture Value: 5 Focal Length: 200mm Exposure Program: Aperture priority Exposure Bias Value: 0 ISO Speed Ratings: 125 Metering Mode: Pattern White Balance: Auto white balance Flash: Flash did not fire Focal Length In 35mm Film: 300 Date Taken: 2006:03:07 21:12:06 Color Space: 65535

בנסיעות לחו"ל - אין עליה. אני אומר ללא היסוס - היא תספק את כל הצרכים של טייל ממוצע שרוצה רק מצלמה ועדשה אחת, רק צריך לזכור שבצילומי נופים ושמים במצב טלה לסגור צמצם ל 7.1-8.
לנסיעות ביקורי משפחה - מצלמה ועדשה יחידה - היא הנבחרת. ליציאת צילום בארצנו - ניקח את הזכוכיות המתאימות לנסיעה הזו - מאקרו לפרחים, בזוקות לבע"ח וציפורים, רחבות לבניינים. לצילום אי
רועי
ם - ה 17-55 + 85/1.4 זה השילוב המנצח.
בסה"כ - אני מאוד מרוצה מהתוצאות. מבחינת חדות היא לא רחוקה בביצועיה מעדשות העלית של ניקון וטווח הזום שלה פשוט לא ייאמן ומאוד מאוד שימושי.

 
Copyright © Dr. Joseph Kramer. All rights reserved © כל הזכויות שמורות ליוסי קרמר
פורטל הצילום של טד בפייסבוק פורטל הצילום של טד בפייסבוק