מתחנן ימין משה 3 לפקדה - יוון, מעובד סירה בודדת סוער
מאמרים - מאמרים כתבות והגיגים בנושאים שונים מעולם הצילום
ישנם 829 מאמרים ב 7 נושאים
» הפן הטכני » פרטים
הפן הטכני
נוספה: 28/7/2005
גרסה להדפסה
Share |
תיק הצילום שלי צפיות: 3152
כמה פעמים נשאלתי מהו תיק הצילום שלי.
התשובה בכלל לא פשוטה, כי אין לי תיק צילום אחד. לכל מטרה אני יוצא עם תיק צילום אחר (אותו תיק כמעט, תוכן שונה).
מה משותף לכל התיקים? הברור מאליו: מצלמה, כרטיסי זיכרון נוספים, סוללה רזרבית (תמיד!), כבל שחרור או שלט רחוק, שתי מטליות מיקרופייבר לניקוי עדשות, מפתח אלן.
הפריט האחרון עבור שחרור הבסיס לרגליות של העדשות הארוכות על ראש ACRATECH. התיק הכי פשוט שלי - הוא קטנטן.
מצלמה ועדשה אחת. זה קרה לי כמה פעמים שיצאתי לאיזשהו אירוע - בלי כוונות צילומיות, ובכל זאת ברגע האחרון לקחתי איתי עדשה אחת, סוללה טעונה במצלמה וכרטיס זיכרון ריק.
בעצם, לא היה תיק, היתה מצלמה תלויה על הצוואר. אם זה היה אירוע בחוץ, לקחתי איתי את ה 28-200G של ניקון או את ה 18-200 החדשה. היא בדרך כלל סיפקה את הסחורה באופן מפתיע ביותר לטובה.
אם זה אירוע פנימי - עם צפיפות של אנשים - ה 17-55 /2.8 החליפה אותה. אם זה היה באולם (הופעה על במה) - ה 70-200 / 2.8 החליפה אותה.
התיק הכי כבד שלי הוא באמת כבד. בנסיעת הצילום האחרונה שלי לצפון - בלי רצון לסחוב ארטילריה כבדה מדי - הוא כלל את ה 10.5 מ"מ עין הדג, 12-24, 17-55, עדשת 35/2, 70-200, 300/4 AFS, מכפלTC-14 , מכפל TC-20, פילטר מקטב 77 מ"מ עם טבעות הורדה, חצובה בריאה וראש מתאים.
אם לא שכחתי משהו - זה הכל.
ישאלו החכמים למה לקחתי גם 70-200 וגם 300? התשובה פשוטה: 300 עם מכפל X2 נותן לי טווח מצוין ואיכות טובה, וחסך לי סחיבה של הוביצר.
תיק נסיעה סטנדרטי לחו"ל כולל את הדברים הבאים: 12-24, 24-120 עם מייצב VR, עדשה קטנה ומהירה , 35/2 ,ואת ה 80-400 VR לצילומי רוחק.
לפעמים אני מוסיף 10.5 עין הדג כשאני יודע שאהיה במקומות צפופים או בנופים רחבים. גם פילטר מקטב 77 מ"מ כלול בדרך כלל בפנים בתקופת הקיץ.
בשאר השנה חבל לסחוב אותו כי אין שמים כחולים בחו"לים שאני נוסע אליהם הרבה (אירופה). ה 35/2 נוסעת איתי הרבה בגלל שאפשר לצלם בה בצמצם פתוח עם חדות טובה והיא מתאימה מאוד לצילומי לילה ברחוב.
גם הזווית שהיא מפיקה על DSLR דומה לזווית של 50 מ"מ.
ה 24-120 VR הולכת איתי למרות שהיא לא הכוכבת האופטית הגדולה באוסף. היא הולכת כי היא מאפשרת לצלם בתנאים בלתי אפשריים - תוך כדי טיסה, תוך כדי נסיעה, במקומות אפלים מאוד וכ"ו - כשהתרופה לחדות היא לסגור צמצם ל 6.3 או 7.1.
ה 80-400, למרות שממקדת לאט יחסית ל 70-200 נותנת טווח מרשים ביותר. אם אוסיף מכפל ל 70-200 אקבל אמנם 400/5.6 בקצה הארוך, אבל אתחיל מ 140 בצד הרחב שזה לא מספיק.
חוצמזה, הקומבינה הזו כבדה יותר מאשר ה 80-400 לבדה. בנסיעה האחרונה שלי לפראג - בגלל שהוזהרתי קשות מגנבים, לקחתי תיק קל - 12-24, 24-120 ועדשה ישנה שלא אכזבה - ה 70-210 עם זום במשיכה.
הצבעים שלה מצוינים ובסגירת צמצם קלה ל 6.3 ב 210 מ"מ - היא מפיקה חדות מרשימה מאוד.
היא מתחלפת לפעמים בסיגמה 70-300 אפו 2 שקלה מאוד ואף היא יודעת להפיק תוצאות מרשימות.
כשאני יוצא לצלם מאקרו בגנים, חביבתי היא ה 70-180, ואליה מצרף עדשה מאקרו אחרת, כמו ה 60/2.8 בשביל הצמצם הפתוח שלה, שאין ב 70-180.
במסע המאקרו האחרון לקחתי דווקא רק את ה 300/4 עם מכפל 1.4 ומכפל 1.7 + טבעות הארכה (שלא נזקקתי להם בסוף) והתוצאות היו מאוד מרשימות.
זה לא מספיק לצלם את השערות על הרגליים של הדבורה, אבל החדות והבוקה מפצים על זה. כשיוצא לחתונה ולוקח אתי מצלמה מצטרף גם פלש ועדשת ה 17-55.
כשמצלם סטודיו, פורטרטים וגופים - העדשה האהובה עלי היא ה 35-70 / 2.8. היא לבד מספקת את כל הסחורה - חדות, גוונים, בוקה, טווח מתאים ואפילו קצת מאקרו.
משתדל להשתמש באור טבעי - חלון, נרות, מנורת שולחן. אני לא אוהב פלשים בצילומי הסטודיו. זה בערך תכולת התיק.
אחת המסקנות שלי - לא צריך לפחד לקחת עדשת פריים. אפשר לעשות זום ברגליים. כבר יצאתי בעבר גם עם עדשת 50 מ"מ או 60 מ"מ בלבד והתוצאות היו מצוינות.
אני ממליץ לעשות ניסיון - קחו איתכם לנסיעת צילום את עדשת ה 50 מ"מ הפושטית, ותגלו שאיתה בלבד תוכלו להפיק תוצאות משובחות.
חבר טוב שלי נוסע רק עם 28 מ"מ / 2.8 פריים ועם 85 / 1.8. בין שתי אלה הוא מכסה נסיעה עם תוצאות מאוד מרשימות. הוא לא אוהב לסחוב ומקבל בחילה מעדשות זום.
חשבתי שהוא פרנואיד כפייתי עד שראיתי את התוצאות מרוחות על הקירות שלו בבית... התיק לא חשוב כמו הרצון והתאווה לצילום.
הרבה פעמים מצאתי את עצמי מתעצל להחליף עדשה כי הייתי בשוונג של צילום, וצילמתי פורטרטים עם צד ה 24 של ה 12-24. התוצאות לא היו כל כך גרועות כמו שציפיתי, אפילו היו מעניינות.
השורה התחתונה - כדאי לקחת עדשה אחת טובה משלוש גרועות. תמיד אפשר לעשות זום אאוט עם הרגליים או זום אין עם כלי הקרופ של פוטושופ.
קישור ...
 
Copyright © Dr. Joseph Kramer. All rights reserved © כל הזכויות שמורות ליוסי קרמר
פורטל הצילום של טד בפייסבוק פורטל הצילום של טד בפייסבוק