מתחנן ימין משה 3 לפקדה - יוון, מעובד סירה בודדת סוער
הכיתה של טד - לא תחליף לבית הספר, אבל נעסוק בניתוח תמונות, פיתוח ראייה צילומית, טיפים וטריקים וטכניקות צילום.
ישנם 98 מאמרים ב 8 נושאים
» טיפים של תוכנה » פרטים
טיפים של תוכנה
נוספה: 22/7/2012
גרסה להדפסה
Share |
על צילומי JPEG ועיבוד ACR צפיות: 3536
הפלאגין של פוטושופ הקרוי ACR = Adobe Camera Raw מיועד בראש ובראשונה לפתוח קבצי RAW ולעבדם.
כאשר מעלים את תמונת ה RAW ל ACR היא נפתחת לצפייה, ניתן לשנות את איזון הלובן מזה שהתמונה צולמה בה, לטפל בצבע, בבהירות, בקונטרסט, בגוון, בחשיפה, ובפרמטר הקרוי Recovery לשחזור מידע הטמון בקצוות החשיפה.
בנוסף, מאפשר פלאגין זה לתקן עיוותים, האפלת פינות, לחדד ועוד.
תחת לייטרום או פוטושופ אפשר "לצלם מחדש" בעצם את תמונת ה RAW.
למרות שהוא איננו כל יכול, הוא כלי מפתח בייחוד לצלמי RAW.
אז לידיעה, אפשר גם להשתמש בו לקבצי JPEG. הוא מאפשר כמעט את אותן אפשרויות הקיימות לקבצי RAW חוץ מאשר לשנות את איזו הלובן באופן אוטומטי (למשל, אין את האפשרות לעבור ממצב פלש למצב DAYLIGHT כמו שיש בצילום RAW).
אז איך עושים את זה?
קודם כל יש להתקין את גרסת ה-ACR הרלבנטית לפוטושופ המצוי בידכם.
אחרי ההתקנה, מפעילים את פוטושופ (אני מציג את המסכים בגרסת CS5 שבידי אבל זה דומה גם בגרסאות אחריות).
ניגשים ללשונית EDIT>Preferences>File handling  ומקבלים מסך כזה:
Color Space: sRGB

בחלק האמצעי לוחצים על הלשונית Camera Raw Preferences ונפתח המסך הבא:
Color Space: sRGB

מגיעים למטה לשדה שנקרא  Jpeg and Tiff Handling ובוחרים לגבי JPEG את האפשרות:
Automatically Open all Supported Jpegs
אפשר גם לסמן את קבצי ה Tiff לפתיחה אוטומטית על ידי ACR (שורה מתחת).
וזה הכל.
מפעילים מחדש את פוטושופ וכעת כל קובץ שתרצו לפתוח ייפתח ב ACR.
כעת, אפשר לטפל גם בקבצי JPEG בצורה דומה לקבצי RAW (חוץ מההסתייגות למעלה).
ניתן להציל עם כלי ה Recovery הרבה שרופים שפוטושופ לא יכול לבדו. אמנם, לא במידה כמו ב RAW אבל ממש לא רחוק. לתקן האפלת פינות וכל שאר הדברים הטובים.
לגבי איזון לבן נדרשת התערבות ידנית קצרה.
מזיזים את זחלן ה Temperature למעלה ועושים תיקון קל עם זחלן ה Tint שמתחתיו. אחרי כמה שניות, אם הסטייה לא דרמטית (אותה גם ב RAW לא קל לתקן) מגיעים לגוון הנכון.
המצלמה שהיתה הכי רשלנית בין מצלמותי בנושא איזון הלובן היתה ה D100 ההיסטורית. היא היתה מפספסת ובגדול, בהרבה תנאי חשיפה.
בחרתי שני קבצים באקראי מהספריות שלה. אל תחפשו מסר אדיר בתמונות, הן רק לשם הדגמה.
הראשונה (מקור):
Model: NIKON D100 Exposure Time: 1/2sec F Number: 5.6 Max Aperture Value: 5 Focal Length: 120mm Exposure Program: Aperture priority Exposure Bias Value: 0 ISO Speed Ratings: 800 Metering Mode: Center Weighted Average White Balance: Manual white balance Flash: Flash did not fire Focal Length In 35mm Film: 180 Date Taken: 2004:08:06 23:40:29 Color Space: sRGB

אחרי ACR:
Model: NIKON D100 Exposure Time: 1/2sec F Number: 5.6 Max Aperture Value: 5 Focal Length: 120mm Exposure Program: Aperture priority Exposure Bias Value: 0 ISO Speed Ratings: 800 Metering Mode: Center Weighted Average White Balance: Manual white balance Flash: Flash did not fire Focal Length In 35mm Film: 180 Date Taken: 2004:08:06 23:40:29 Color Space: sRGB

השניה (מקור):
Model: NIKON D100 Exposure Time: 1/80sec F Number: 5.6 Max Aperture Value: 5 Focal Length: 100mm Exposure Program: Aperture priority Exposure Bias Value: 0 ISO Speed Ratings: 400 Metering Mode: Spot White Balance: Auto white balance Flash: Flash did not fire Focal Length In 35mm Film: 150 Date Taken: 2003:09:12 17:18:10 Color Space: sRGB

ואחרי ACR:
Model: NIKON D100 Exposure Time: 1/80sec F Number: 5.6 Max Aperture Value: 5 Focal Length: 100mm Exposure Program: Aperture priority Exposure Bias Value: 0 ISO Speed Ratings: 400 Metering Mode: Spot White Balance: Auto white balance Flash: Flash did not fire Focal Length In 35mm Film: 150 Date Taken: 2003:09:12 17:18:10 Color Space: sRGB

זה לקח שניות ספורות בכל תמונה - והחזרתי את רוב הגוונים למקומם, בפרט גווני העור. שום טיפול אחר לא נעשה.
למי שלא הכיר – הנה כלי נחמד ושימושי שיותר חזק מהבחינה הזו מ Powerretouche.
 
 
Copyright © Dr. Joseph Kramer. All rights reserved © כל הזכויות שמורות ליוסי קרמר
פורטל הצילום של טד בפייסבוק פורטל הצילום של טד בפייסבוק